Nu mai puteti sta nepasatori fata de aceast jaf national fara proportii. Veniti alaturi de noi sa curatam Romania de aceasta politica falimentara.


Alo, Guvernul! Alo, DNA! Alo, Parchetul General!
Pe cine a plătit RMGC în 2013
Pe cine a plătit RMGC în 2013

În prezent, Roșia Montană Gold Corporation (RMGC), compania care deține licența de exploatare a aurului la Roșia Montană, este urmărită penal pentru spălare de bani

Rise Project publică un text amplu despre plățile pe care le-au făcut cei de la Roșia Montană Gold Corporation (RMGC), compania care deține licența de exploatare a aurului la Roșia Montană, către persoane publice din România și către instituții de media:

”În 2013, unii au protestat, alții au încasat. Cei care au câștigat efectiv bani din afacerea “Roșia Montană” au fost politicieni influenți, afaceriști controversați, academicieni cunoscuți și toate televiziunile importante din țară, relatează riseproject.ro.

În prezent, Roșia Montană Gold Corporation (RMGC), compania care deține licența de exploatare a aurului la Roșia Montană, este urmărită penal pentru spălare de bani. Corporația a intrat în atenția procurorilor după o tranzacție de peste un million de lei cu una dintre “firmele-fantomă” anchetate în dosarul “Păvăleanu” – caz în care a fost arestat un consilier de la Secretariatul General al Guvernului și în care DNA cercetează legături politice cu șefi din PSD.

RISE Project a urmărit traseul banilor în acest caz, investigând și tranzacțiile RMGC din acest an. Cele purtătoare de TVA sunt declarate la Fisc, iar Fiscul grupează aceste informații într-un așa-numit “Dosar de inspecție fiscală”. RISE Project a obținut dosarul fiscal al RMGC și a analizat plățile efectuate de corporația minieră în 2013.

Prietenul lui Ponta

În decursul acestui an, televiziunea de știri România TV (RTV) a încasat 1.542.721 lei de la RMGC. Informația reiese din două tranzacții înregistrate la Fisc. Televiziunea RTV funcționează pe firma RTV Sattelite Net care, de altfel, a încasat banii de la societatea minieră. Patronul din acte al televiziunii este un cetățean de 29 de ani din Ploiești, pe nume Radu Mihai Tronaru. Pe acesta, însuși magnatul Sebastian Ghiță l-a reprezentat în relația RTV cu CNA. Tot un ploieștean este directorul general al televiziunii. Îl cheamă Alexandru Iacobescu și îi datorează lui Sebastian Ghiță fix 90.300.000 de euro. Acest împrumut e menționat în declarația de avere depusă de Ghiță la Parlament.

Glar Construct SRL din Ploiești, o altă firmă legată de Sebastian Ghiță, a primit 2.599.319 de lei de la RMGC, în acest an.

Sebastian Ghiță a intrat în firma Glar Construct în 2005 și, șase ani de zile, până în 2011, a figurat în acționariatul SRL-ului alături de prietenul său din liceu, Gabriel Anghel zis “Ceață”.

Relația apropiată dintre premierul Victor Ponta și Sebastian Ghiță este de notorietate, asumată de ambii.

Consilierul lui Ponta

Adică, Ionel Blănculescu. Acum, este consilierul onorific al premierului României, Victor Ponta. În trecut, a fost secretar de stat și ministru delegat pentru coordonarea Autorității de Control în guvernul Năstase.

Dincolo de funcțiile publice, Ionel Blănculescu face afaceri prin firma Consultanța și Investiții Financiare SRL – al cărui nume dezvăluie și domeniul de activitate al companiei. Blănculescu deține 90% din acest SRL cu sediul operațional într-un compex imobiliar din sectorul 3 al Capitalei, în timp ce restul participațiilor îi revin soției sale.

Cert este că, în 2013, firma lui Ionel Blănculescu a primit 122.910 lei de la o agenție digitală de PR și publicitate. Aceasta din urmă se numește Republika Interactive și e una dintre casele de lobby angajate de RMGC.

Strategii digitali ai lui Băsescu

PR-iștii de la Republika Interactive administrează campaniile de publicitate online ale RMGC, dar și postările din spațiul virtual românesc favorabile corporației miniere. Tot Republika Interactive a gestionat și campania electorală a lui Traian Băsescu, pe segmentul social-media, la alegerile prezidențiale din 2009. Agenția se laudă că 6 milioane de români au primit atunci mesajele lui Traian Băsescu pe rețele socializare.

Fiicele lui Voiculescu

Cele două fete ale magnatului Dan Voiculescu, Corina și Camelia, au primit 468.264 lei de la RMGC direct prin firma Global Media Solutions SA.

Antena 3, la rândul ei, a încasat 495.936 lei de la RMGC. La acesti bani, se adaugă și alți 580.872 lei primiți de Antena 1 (Antena TV Group) din aceeași sursă. Toate, în 2013.

Consilierul lui Năstase

Și Mihai Ciprian David, fost consilier al ex-premierului Adrian Năstase, a primit 311.732 lei de la RMGC. Plata a fost încasată de Aerotravel, agenția lui de turism.

Consilierul lui Tăriceanu

Marius Andrei Marcovici, fostul consilier personal al premierului Călin Popescu-Tăriceanu, a încasat și el 179.831 de lei de la RMGC. Banii au intrat în contul Mysore Consulting SRL, compania lui Marcovici.

Sora primarului din Roșia Montană

Printre beneficiarii importanți ai banilor RMGC se numără sora primarului din Roșia Montană, Eugen Furdui. Edilul este președintele filialei PDL din Roșia Montană, el emite autorizații locale și contabilizează susținerea localnicilor față de proiectul minier din localitate.  În același timp, firma Manuel-Inter, deținută de Elisabeta Furdui (sora primarului), a încasat, în 2013, suma de 690.936 lei de la RMGC.

Academicieni pe persoană fizică

Academicienii Alexandru Vulpe și Răzvan Theodorescu fac parte din „Grupul Independent pentru Monitorizarea Patrimoniului Cultural din Roşia Montană” – grup care organizează dezbateri și emite rapoarte legate de soarta patrimoniul arheologic de la Roșia Montană. Din postura de voci avizate, cei doi academicieni au susținut proiectul minier în cadrul tuturor dezbaterilor publice la care au participat, inclusiv în fața Comisiei de Anchetă din Parlament.

Consultantul politic

Renumitul consultant politic Dan Andronic apare și el în dosarul fiscal al RMGC. În 2013, agenția D.A. Communication & Media, patronată de Andronic, a facturat către RMGC servicii în valoare de 420.200 lei. Ulterior, o parte din acesti bani (265.500 lei) au plecat din contul firmei lui Andronic în cel al postului B1 TV – controlat, în acte, de mai multe companii ale familiei Păunescu în asociere cu Sorin Oancea, managerul televiziunii. Tot agenția lui Andronic a mai trimis 131.275 lei, din banii încasați de la RMGC, către editura Tipogrup Press, controlată de ziariștii Mircea Pufu și Ion Cristoiu. Aceasta din urmă este publisher-ul revistei Historia. Pe de altă parte, Dan Andronic este proprietarul ziarului Evenimentul zilei și al revistei Capital.

Minerul TV

Potrivit dosarului fiscal al RMGC, corporația a plătit publicitate tuturor televiziunilor importante din România. În afară de cele menționate mai sus, posturile care au luat bani în 2013 sunt: Pro TV (959.414 lei), B1 TV 614.996 de lei), Kanal D (217.978 lei), Prima Tv (175.076 lei), Realitatea TV (75.116 lei), TVR (102.040 lei), Etno TV (12.710 lei), Alba TV (22.780 lei) și agenția de știri Mediafax (13.651 lei). ”       Integral pe RISEPROJECT

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s